Mamut Integrasjonsmodul (MIM) kobler ved oppstart til lisensserver, hvor også innstillinger er lagret.

Dersom den ikke får kontakt vil den vise en litt tåpelig feilmelding om at lisens er utløpt, men så lenge dere har betalt og har avtaler i orden behøver dere ikke frykte noe som helst, og kan trygt gå ut fra at det bare er server- eller linjetrøbbel. Sjekk da først at eget internett er på plass, er det ikke det er det gjerne problemer med linjer ut hos dere som dere må få fikset.

Uansett grunn, så lenge det ikke er hos dere selv, er det bare å smørre seg med en god porsjon tålmodighet. Man stenger MIM helt ned (sjekk at den ikke ligger i oppgavelinje i en eller flere instanser), venter 15-30 minutter (eller mer) før man starter den opp på nytt - og eventuelt bare gjentar dette frem til den starter som normalt.

Inntill lisensserveren er tilgjengelig igjen er det ingenting vi eller dere kan gjøre, annet enn å vente tålmodig på at det blir fikset.

Det er normalt ikke behov for å legge inn lisensnøkkel flere ganger så lenge den er riktig i utgangspunktet.